נוהל עבודת וועדת התקינה לשימושיות

הגדרת הנושאים לתקינה

תהליך קבלת ההחלטות

תהליך פיתוח התקנים

standards@upaisrael.org

תהליך קבלת ההחלטות

Lesson 23: When standards are being discussed (and especially when they are balloted), an accompanying rationale document is needed. The document should include (1) the standard of care and burden of proof used as a basis for decisions, (2) a summary table with a bulleted list of supporting facts for each major decision (e.g., why the total task time limit is 15 seconds), and (3) linked explanatory text with references to the human factors literature for those facts.

מתוך http://www.umich.edu/~driving/publications/PGreen-Turin.pdf

הדרך המקובלת לקבלת החלטות בוועדות תקינה, על פי המאמר הנ"ל, היא על ידי הצבעה. דרך זו מאפשרת אמנם עמידה ביעדי תכנית התקינה, אבל היא בעייתית, מכיוון שהיא מאפשרת תקינה מבלי למצות את הטעון בירור. קרוב לודאי שתקן שאין עליו הסכמה בקרב חברי הוועדה, לא יתקבל בברכה על ידי המפתחים.

על מנת להבטיח שהתקינה תתקבל על ידי המפתחים, הדרך המוצעת לקבלת החלטות בוועדה זו היא על ידי דיון, עד לקונצנזוס. התפוקה של הוועדה תימדד על פי הנושאים שהגיעו לקונצנזוס. נושא שלא הגיע לקונצנזוס יוגדר כנושא פתוח ולא יאושרו לתקינה. נושאים עליהם לא היתה הסכמה, יהיו בסיס לשינויים בגירסאות עתידיות של התקן. חריגים יאושרו בהליך מיוחד, שיוגדר בהמשך.