קריאות התקן

כללי

התקן כתוב וערוך באופן בלתי קריא. צריך לקרוא את כל התקן שלש פעמים עד שמבינים מה כתוב בו.

הפניות לתקנים חיצוניים

התקן כולל הפניות רבות לתקנים חיצוניים, אבל בקריאת התקן לא ברור אם התקנים החיצוניים כוללים מידע חיוני לישום התקן, שאינו מופיע בגוף התקן. עדיף שהתקן יכלול את כל המידע הרלבנטי לנושא, כולל זה שנמצא בתקנים החיצוניים. את התקנים החיצוניים ראוי לציין כמקורות למידע שבגוף התקן.

ארגון הטקסט

המידע אינו ערוך בסדר הגיוני, והוא מערבב שיקולים בעד ונגד עם הנחיות. הנחיות כתובות גם בפרק העיקרי, אבל גם בנספח, שאמור לכלול אך ורק הסברים. יש הפניות הלוך וחזור מהפרקים לנספח A, עובדה שמקשה על מעקב אחר השיקולים להנחיות השונות. למרות שטכנולוגית ה-hypertext קיימת כבר למעלה מ-20 שנים, ולמרות שהיא פופולרית מאז שילובה באינטרנט לפני למעלה מ-10 שנים, מערכת התקינה הבינ"ל לא אימצה אותה עדיין. בין השאר, מסמך זה מדגים את הישימות של טכנולוגיה זו גם לתקנים. 

עקביות

בגלל הטשטוש בין ההנחיות לבין השיקולים, הכוללים בין השאר תיאור של המצב הקיים בשטח, ההנחיות מתקבלות כבלתי עקביות. במקרים רבים ניתן למצוא הנחיה שהיא לכאורה מחייבת בסעיף אחת, ובסעיף אחר למצוא שהיא אינה מחייבת. כתוצאה מכך, קשה לקורא לדעת מהי הדרך הראויה, וגרוע מזה, היצרן יכול ללכת בדרך הקלה, תוך התבססות על הגירסא המתאימה לו בגוף הטקסט.

מונחים בלתי מקובלים

קיים טשטוש בין מושגים מתחום מערכות מבוזרות ומתחום האתחול של מערכות. ההגדרות בלתי ברורות ואינן מדויקות, ואופן הישום שלהן בטקסט אינו עקבי. בנוסף, נעשה שימוש בלתי ראוי במונחים טכניים מתחום תורת גילוי האותות. יש להשתמש במונחים מעולם המושגים של הלקוחות, דהיינו, מנהלי המחלקות בבתי חולים.

הדמיה

תהליכי תפעול ההתרעות הינם מורכבים, והיצרנים עלולים לטעות בהבנת המשמעות של ישום ההנחיות בתרחישים מסויימים. ניתן למנוע אי הבנות בעזרת הדמיה של תהליכי תפעול, הכוללים הגדרה אינטראקטיבית של התרחיש ושל רמת הסיכון, השמעת ההתרעה הקולית, תצוגת מאפייני ההתרעה, השתקת אמצעי ההתרעה, תזכורת, איתחול בהחלפת חולה, מצבי תקלה בציוד ניטור החולה ובציוד ההתרעה, ועוד. התקן יכול לכלול אמצעי הדמיה כזה.