6.8.5 * Indication and access - Rational

û       The ALARM SIGNAL inactivation states AUDIO PAUSED, ALARM PAUSED, AUDIO OFF, and ALARM OFF shall be visually indicated (marked) with the appropriate symbol referenced in Table 5.

בכלל לא ברור לי למה לכבות את ההתרעה החזותית. מה שצריך לכבות זה את ההתרעה הקולית בלבד. החזותי יכול לשמש לתזכורת, ו-או לתצוגת נתונים רלבנטים למשתמש, ואין צורך לכבות אותם.

מערכות אזעקה כוללות רכיב חזותי או שמיעתי והן מורכבות לתגובות אזעקה נוספות כמו הפעלת רשם נייר או מדפסת בעת אזעקה, רישום אירועי אזעקה . היצרן עשוי לראות קושי בהשבתת תגובות לאזעקה תוך הארת האזעקה הויזואלית והתקן מרשה לו להפסיק את האזעקה הויזואלית, אבל מחייב להראות כי האזעקה מושבתת.

בכדי לא לבלבל את המשתמשים יותר מדי, מספיקה נורית אחת אדומה עם סימון הפעמון המושתק, ואינדיקציה לזמן עד לסיום האוטומטית של מצב זה. לדעתי, שני נתונים אלו צריכים לספק לכל המצבים.

מה שקובע זה התקן ולא כל מה שנראה לנו הגיוני

?       This indication shall be perceived correctly (be legible) at a distance of 1 m from the equipment or part of the equipment or from the OPERATORS POSITION.

מי בוחר את המרחק? היצרן או המשתמש? לדעתי, אפשר לדרוש מרחק גדול יותר, אם ממליצים על פתרון כלעיל

התקן קובע את המרחק שהוא תמיד פשרה בין הרצוי (אין סוף) והמצוי בטכנולוגיה המקובלת וממדי המסך המקובלים

ü        The means of control used to enter one of the ALARM SIGNAL inactivation states may be marked with a symbol referenced in Table 5.

ü        If a symbol that is referenced in Table 5 is used, it shall initiate the associated ALARM SIGNAL inactivation state.

û       The duration of AUDIO PAUSED or ALARM PAUSED, if provided, shall be disclosed in the instructions for use.

עדיף להגדיר במונחים של זמן טיפול בהמשך להתרעה. למשל הארגון ינהל סטטיסטיקה של זמן ההתמודדות עם מצב חירום, וההתרעה תיפסק למשך זמן שהוא פקטור (למשל פי 2) מהזמן הממוצע.

רוב המכשירים מאפשרים זמני הפסקת אזעקות שניתנים לבחירה על ידי מנהל המערכת. לו גם האחריות על בחירת משך הזמן

ü        If the AUDIO PAUSED or ALARM PAUSED interval is OPERATOR adjustable, means to adjust the maximum interval shall only be provided to the RESPONSIBLE ORGANIZATION (see 6.7) and means may be provided for the OPERATOR to adjust the interval up to the maximum interval.

היה כבר

התקן חוזר לעתים על נושאים שונים יותר מפעם אחת בהנחה שלא כל אחד קורא את מלוא התקן

Compliance is checked by inspection.

בדיקות פונקציונליות ובדיקות שימושיות

Table 5 – ALARM SIGNAL inactivation states

קישורים לטבלאות C.1C.1a  C.1b C.2